Pagina's

zaterdag 2 april 2011

Androgyn

Androgyn, mode-sites hebben het er de laatste tijd vaak over, maar wat is het nou eigenlijk? De Van Dale zegt:
Tegelijk mannelijk en vrouwelijk.
Dus iemand die zowel mannelijk als vrouwelijk is. Toen ik dat hoorde, dacht ik meteen aan een travestiet. :$ Maar dat is het dus blijkbaar niet haha. In de mode vind je androgynie ook terug. Dan niet met half mannelijke/half vrouwelijk modellen, maar in de kleding. Fashion voor vrouwen wordt steeds meer beïnvloed door de mannenmode. Denk maar aan de Boyfriend-look, het mannenpak voor vrouwen, brogues en bretels. Maar ook mannen gaan er steeds meer uitzien als vrouwen. Zo liet Jean-Paul Gaultier zijn mannelijke modellen de catwalk opgaan in een mini-jurk haha.
De opkomende modellen van nu zijn vaak ook androgyn. Er bestaat zelfs een agency voor androgyn modellen! Maar nu vroeg ik me af wat jullie daarvan vinden? Vind je het iets raars omdat je niet kan zien of iemand een man of vrouw is of vind je het eigenlijk wel mooi? Schoonheid staat namelijk bij deze modellen centraal.
Hier een paar bekende androgyn modellen:
Ilse de Boer
Ik dacht dat het een mannelijk uitziende vrouw is, maar dus niet he!
Saskia de Brauw, zij stond ook in de Vogue.
XXX Wieke
(Sorry voor zo lang niets posten :$)

4 opmerkingen:

  1. Haha, ik dacht ook meteen aan een travestiet! Leuk artikel (:

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hee, daar las ik pas nog iets over in de krant! ik vind het maar een beetje vreemd.. ik moest ook aan een travestiet denken haha. :D
    leuk geschreven en leuke blog! xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hoe heet dat agency?? wat gaaf!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik denk dat het echt tijd wordt (niet alleen binnen de fashion) dat men buiten de box gaat denken! ik vind het erg fascinerend. ik zag laatst in Tubantia (krant van het Oosten des land) een artikel over Androgyn Models! Interessant!

    BeantwoordenVerwijderen