Pagina's

zondag 29 mei 2011

Jewelry with a memory... #3

Deze keer een post van mij over bijzondere sieraden. (:


Deze ketting heb ik laatst van mijn moeder gekregen. Nou ja, ik mag hem niet echt hébben, maar ik mag 'm wel dragen. Hij komt namelijk uit m'n moeders sieraden doos met sieraden van toen ze toen klein was. Eerst vond ik het gewoon een grappig aapje, maar toen ik wat beter keek zag ik dat er BILLIKEN onder het aapje staat. Ik ben nou eenmaal snel nieuwsgierig, dus heb ik het opgezocht op internet. Het blijkt helemaal geen aapje te zijn, maar een elfje! Als je goed kijkt zie je dat het elfje een punt-oren heeft. Billiken bedeltjes zijn in 1909 bedacht door een Amerikaanse tekenares. Zij zei dat ze dit figuur in een van haar dromen had gezien. Volgens de verhalen geeft het geluk als je het bedeltje koopt, maar nog meer geluk als je het bedeltje van iemand gekregen hebt. Hopelijk geld dat voor mij ook! (:

XXX Sanne.

6 opmerkingen:

  1. wauw, wat een mooi verhaal zit er achter! hopelijk brengt het ook echt geluk :)
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat gaaf! Hopen dat hij geluk brengt :D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nu wachten op geluk? Haha!

    http://lifeofroshelle.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk zeg!(:
    liefs Emma
    doe mee aan mijn giveaway! http://gotothebigcity.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk artikel zeg, moet je vaker doen, is heel leuk om te lezen! ♥
    Oh en bedankt voor je comment!

    Liefs ♥

    BeantwoordenVerwijderen