Pagina's

woensdag 18 mei 2011

Nous étions à Paris, dude!

Haha, dude in de titel. Niets met Frankrijk of Parijs te maken, maar dat is zo ongeveer het nieuwe stopwoordje van Sanne en mij. Komt door Finding Nemo. (Voor de experts: het zeepadden stukje dude!) Maar nu over Parijs. Afgelopen zaterdag zijn Sanne en ik en nog een hele grote groep met school naar Parijs geweest. We moesten zaterdagochtend om 4.30u op school zijn. :O Zondagochtend kwamen we om 5u terug. Vandaar wordt het ook wel de Parijsrace genoemd. ( Tour de Paris is een leuker naam haha!)
Om half 5 's ochtends stonden wij dus slaperig in de kou op de bussen te wachten. Rond een uur of 12 kwamen we via de Arc de Triomphe en de Champs-Élysées (beroemde winkelstraat) op het Place de la Concorde. Nou en toen had ik pijn in mijn kont haha. Onze groep was heel gezellig, we hadden wel strenge leraren. Eerst zijn we door de Jardin des Tuileries gelopen naar het Louvre. Heel mooi hoor, maar ik vond vooral de WC-winkel leuk haha! Daar kon je voor 1 euro naar de wc, maar dan werd het hokje wel steeds schoongemaakt en de deur voor je opengehouden.
Vervolgens naar de Notre-Dame, daarna naar Galeries Lafayette. Wooo dat is zo'n duur warenhuis! Ik durfde echt niets aan te raken en nergens naar te kijken. De H&M was beter betaalbaar haha. Daarna naar de Sacré-Coeur waarbij je moest oppassen voor de negers. Die bonden zomaar armbandjes om die je dan moest betalen. De kerk was wel mooi.
Toen naar de MacDonald's via de schilderswijk. Na een snelle hap naar het hoogtepunt:
De Eiffeltoren! Aaah die is echt gaaf. Sanne en ik hebben nog wat negers afgezet omdat we perse van die Eiffeltoren-sleutelhangers wilden. :D We hebben er uiteindelijk 32 (!) gekocht.
Toen was het ongeveer half 7 en mochten we nog een half uurtje (wow wat veel) shoppen. Daarna naar het Centre Pompidou (wat ik echt lelijk vond) om iets te eten.
En natuurlijk werd dat MacDonald's, alweer. En als toetje Starbucks. Om half 1o waren we terug bij de bussen, alleen het duurde nog een uur voordat die kwamen, want één bus was kapot gegaan haha! In de bus viel iedereen in slaap, maar we moesten wakker worden om 2 uur (!) omdat de buschauffeur "verplicht drie kwartier moest rusten". Daar sta je dan 's nachts op een benzinestation in België. Great. Na die topstop doorgescheurd naar Nederland waar het natuurlijk regende!
Al met al echt een super dag/nacht. Volgend jaar naar Londen!
Doet jouw school ook aan dit soort races?
XXX Wieke

7 opmerkingen:

  1. Waaauw, dat jullie met school naar Parijs zijn geweest! Leuk om te lezen! x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Neee, helaas doet onze school dat niet! Maar wel supervet! Jaaa, i love nemo! Heb het laatst weer gekeken! 'hoe oud worden zeeschildpadden eigenlijk?'
    'Ik ben 150 maar ik voel me 80 maat!'
    Dorry is ook zo geweldig! 'Blijven zwemmen, blijven zwemmen'
    Sorry, moest ik even kwijt, hihi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk!
    Ik ben ook met school naar Parijs geweest, vorig jaar in drie VMBO-t.
    Wij zijn daar drie dagen geweest, een dag is best wel kort!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk!
    Wij zijn op de middelbare in het laatste jaar 3 dagen naar Parijs geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. leukleukleuk! Ben er ookgeweest. En die mannetjes
    die je dan spulletjes proberen te verkopen
    is zooo grappig xD heb er wel 100 gezien,

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ben op zoek naar eifeltoren sleutelhangers.. 26 stuks mocht je ze kwijt willen dan heb ik intresse.
    jannie2@versatel.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ga vrijdag met school naar Parijs :D

    BeantwoordenVerwijderen